0,15 procenta najaktywniejszych graczy mobilnych generuje 50 procent przychodów w segmencie free to play

Firma badawcza Swrve opublikowała bardzo ciekawe dane dotyczące rynku gier mobilnych (statystyki dotyczą stycznia bieżącego roku).

Dowiedzieliśmy się dzięki temu, że zdecydowana większość klientów tego segmentu preferuje darmową rozgrywkę. Najbardziej zaskakująca wydaje się być informacja, że zaledwie 0,15% najaktywniejszych osób korzystających z urządzeń mobilnych przyczyniło się do wygenerowania 50% przychodów uzyskanych przez gry free to play. Z kolei tylko 1,5% aktywnych użytkowników dokonało jakiejkolwiek transakcji gotówkowej w styczniu 2014 roku w obrębie dowolnej aplikacji, na średnim poziomie 15,27 dolarów miesięcznie. Okazuje się więc, że jeśli posiadacze urządzeń mobilnych decydują się już na zakupy, to z reguły nie są to groszowe sprawy.

W styczniu 2014 roku blisko 49% płacących dokonało tylko jednej transakcji, z kolei na co najmniej pięć zakupów w tym samym miesiącu zdecydowało się tylko 13,2% osób uiszczających opłaty. Wygląda też na to, że twórcom gier mobilnych opłaca się umieszczać mikropłatności na wysokim pułapie cenowym. Mimo, że w styczniu 2014 roku zaledwie 0,7% zakupów przekroczyło 50 dolarów, to ogólnie przełożyło się to na 9% ogólnych przychodów z tego miesiąca. Z kolei wydatki na poziomie od 1 do 5 dolarów reprezentują większość (67%) wszystkich transakcji, ale dają one tylko 27% całkowitych przychodów.

Okazuje się, że ok. 53% aktywnych graczy uruchomiło jakąś grę po raz pierwszy. Jak zatem wygląda sytuacja w ich przypadku? Zakupu z reguły dokonują w ciągu 24 godzin od początkowego uruchomienia danego tytułu, a między pierwszą a drugą transakcją mija z reguły godzina i 40 minut.

Źródło:
"Sarge" - GRY-OnLine


Klemens
2014-02-28 20:48:26